Czy warto kupić rower stacjonarny?

Coraz więcej osób stara się zadbać o swoje zdrowie i dobrą formę, jednak nie każdy lubi uprawiać sport poza domem. Tak jak dla jednych wyjście na siłownię jest czymś pożądanym, tak inni wolą uprawiać sporty w czterech ścianach. Niestety ćwicząc w domu, często można zauważyć szybki spadek motywacji. Osoby, które dotyczy ten problem, powinny pomyśleć nad maszyną do ćwiczeń, dobrym wyborem jest na przykład rower stacjonarny. Jego ceny nie są wygórowane, a treningi można wykonywać o każdej porze dnia i nocy. Niezależnie od pogody! 

Dla kogo przeznaczone są ćwiczenia na rowerze stacjonarnym?

Rower stacjonarny ze sklepu sportowego idealnie sprawdzi się dla osób, które chcą poprawić swoją kondycję i zadbać o zdrowie. Szczególnie wskazany jest dla osób, które mają problemy z kręgosłupem i stawami. Wykorzystuje się go także w procesie rehabilitacji, który ma na celu zwiększenie masy mięśniowej nóg. 

Ćwiczenia na rowerze stacjonarnym są również zalecane dla osób, które miały długą przerwę w treningach. Dzięki temu będą mogli oni poprawić swoją wydolność oddechową. 

Rower stacjonarny zalety

Rower stacjonarny posiada wiele zalet i nie jest to tylko możliwość zrzucenia zbędnych kilogramów, co można uznać bardziej za efekt uboczny zdrowotnych działań. Do zalet treningu na rowerze stacjonarny można zaliczyć:

  • spalanie aż 500 kalorii podczas godziny treningu
  • wzmocnienie mięśni nóg i pośladków 
  • poprawa krążenia
  • zmniejszenie ryzyka cukrzycy i nadciśnienia 
  • zwiększenie płuc i wydolności oddechowej 
  • mogą korzystać z niego kobiety w ciąży 
  • nie obciąża stawów 
  • niskie ryzyko kontuzji i urazów
  • trening o każdej porze dnia i nocy 
  • możliwość treningu bez wychodzenia z domu 

Ceny rowerów stacjonarnych

Wiele osób boi się, że rower stacjonarny to bardzo duży wydatek… Nic bardziej mylnego! Co prawda istnieją rowery stacjonarne, których ceny są wysokie i sięgają nawet kilku tysięcy złotych, jednak podstawowy model do użytku domowego można kupić już za 250zł/300zł. Nie jest to dużym wydatkiem, jeżeli spojrzy się na ceny karnetów na siłownie i korzyści zdrowotne, które niesie za sobą trening. 

W przypadku ograniczonego budżetu warto również sprawdzić lokalne grupy. Niektórzy sprzedają sprzęt za symboliczne ceny lub oddają go za darmo. Taki rower sprawdzi się na początek, szczególnie dla osób, które nie są przekonane do ćwiczeń. W przyszłości jednak warto zainwestować w lepszy model. 

Jak często ćwiczyć na rowerze stacjonarnym?

Ćwiczenia na rowerze stacjonarnym powinny wykonywane być regularnie. Korzystniejsze dla zdrowia będzie 30 minut treningu 3 razy w tygodniu niż godzina jedynie raz. To właśnie regularność zapewnia najlepsze efekty w zrzuceniu zbędnych kilogramów, jak i poprawę zdrowia.