Jak ćwiczyć samodzielnie i schudnąć?

Mnóstwo osób zastanawia się, czy da się stracić zbędne kilogramy bez diety i rygorystycznych treningów. Odpowiedź jest bardzo prosta… Jasne, że tak. Wystarczy trzymać się kilku podstawowych zasad.

Odchudzanie krok po kroku

Warto widzieć, że nie tracimy zbędnych kilogramów w mgnieniu oka. Najlepiej odchudzać się stopniowo, wtedy nie dopadnie nas tak nielubiany efekt jojo. Po pierwsze obliczmy zapotrzebowanie kaloryczne naszego organizmu. Wbrew pozorom jest to prostsze niż mogłoby się wydawać na pierwszy rzut oka. W Internecie znajdziemy całą masę kalkulatorów, które znacznie ułatwią nam to zadanie. Gdy otrzymamy wynik to znacznie łatwiej będzie nam komponować jadłospis. Kolejny krok to deficyt kaloryczny. Jeżeli nasze zapotrzebowanie wynosi 2500 kalorii dziennie, to bez problemu możemy sobie zafundować deficyt kaloryczny na poziomie 200 kalorii. Czyli codziennie spożywamy 2300 kalorii. Dzięki temu nasz organizm praktycznie nie zauważy żadnej zmiany, a my powoli zaczniemy tracić zbędne kilogramy. Nasz metabolizm nie spowolni, a my nie będziemy czuć się wiecznie głodni.
Po drugie postarajmy się jak najwięcej ruszać. Możemy spacerować, sprzątać, tańczyć czy bawić się z dziećmi. Absolutne minimum, które pozwoli nam zachować zdrowie, to 6000 kroków dzienni. Idealnie byłoby, gdyby udało nam się przejść około 10000 kroków. Jeżeli chcemy kontrolować ile kroków udało się nam zrobić, to powinniśmy zaopatrzyć się w krokomierz. Takie urządzenie nie jest bardzo drogie, kosztuje około 50 złotych. To naprawdę bardzo niewiele. Jeśli nie chcemy wydawać żadnych pieniędzy, to możemy użyć krokomierza w telefonie. Jednak  tym przypadku wyniki mogą być dość nieprecyzyjne.

Gdy pogoda za oknem nie dopisuje…

Gdy za oknem plucha czy mróz trudno zmotywować się do wyjścia na dwór. Może się też zdarzyć, że po prostu nie będziemy mogli wyjść z domu na trening. Za późna pora, dzieciaki śpiące za ścianą czy inne obowiązki… Ale to nie oznacza, że musimy rezygnować z aktywności fizycznej. Bez problemu możemy ćwiczyć w domu. Warto kupić trochę sprzętu do ćwiczeń, żeby nasze domowe treningi były bardziej urozmaicone. Niewielkie ciężarki, świetny rower stacjonarny, czy mata do jogi, to akcesoria, które nie zajmują zbyt dużo miejsca i nie zrujnują naszego domowego budżetu.

Co więcej, z roweru stacjonarnego mogą korzystać praktycznie wszyscy członkowie rodziny. Od dzieciaków i nastolatków, aż do seniorów. Jazda na rowerze stacjonarnym nie obciąża nadmiernie stawów i kręgosłupa. Dlatego w ten sposób mogą ćwiczyć nawet osoby borykające się z bardzo dużą nadwagą czy wręcz otyłością.