Jazda na rowerze stacjonarnym – trening dla każdego

Prawidłowe odżywianie i aktywność fizyczna to bardzo ważne elementy zdrowego stylu życia. Jedną z popularniejszych aktywności jest jazda na rowerze. Pedałowanie na świeżym powietrzu potrafi nawet zrelaksować! Nie zawsze jednak warunki atmosferyczne pozwalają na swobodną jazdę na zewnątrz. Alternatywą jest rower stacjonarny. Szeroki wybór rowerów sprawia, że w domowych warunkach także można wykonać efektywny trening.

Wybór odpowiedniego sprzętu – rowerek dopasowany do potrzeb

Stojąc przed wyborem roweru stacjonarnego, warto zastanowić się, czego oczekujemy od treningu i jaki cel chcemy osiągnąć? Inny rodzaj sprzętu polecany będzie osobom początkującym, inny tym, którzy na co dzień są bardzo aktywni. Jakie rodzaje rowerów stacjonarnych można wyróżnić? Najbardziej podstawowy podział uwzględnia rower stacjonarny:

– poziomy,

– pionowy,

– spinningowy.

Najczęściej słysząc o tym domowym sprzęcie, na myśl przychodzi nam rower pionowy. Trening na nim przypomina jazdę na tradycyjnych rowerach. Siedząc na wygodnym szerokim siodełku, możemy przyjąć pozycję bardziej lub mniej pionową. Rowery pionowe posiadają pokrętło, dzięki któremu ustawia się obciążenie. Można je dowolnie modyfikować w trakcie treningu. Rowery poziome, jak sama nazwa wskazuje to takie, w których siodełko i pedały ustawione są w jednej, poziomej linii. Rower poziomy posiada oparcie dla pleców, dzięki czemu świetnie sprawdza się u osób początkujących, mających sporą nadwagę lub problemy z kręgosłupem. Doskonale też angażuje mięśnie brzucha do pracy. Rower spinningowy świetnie sprawdzi się u osób aktywnych na co dzień, które pragną trenować bardzo intensywnie. Mechaniczny opór w rowerach spinningowych pozwala na bardzo szybką jazdę nawet na stojąco.

Mnóstwo korzyści bez wychodzenia z domu

Popularność rowerów stacjonarnych nie maleje. Jest wręcz odwrotnie. Sprzęt ten można spotkać w każdej siłowni i w wielu polskich domach. Skąd takie duże zainteresowanie? Przede wszystkim jest to sprzęt dla każdego. Odpowiednio dobrany model roweru przyniesie korzyści osobom trenującym latami, początkującym, starszym. Najważniejsze dla wielu osób, zwłaszcza odchudzających się jest duża ilość spalanych kalorii podczas pedałowania. Jazda na rowerze stacjonarnym w połączeniu z prawidłową dietą pozwala w prosty sposób zgubić zbędne kilogramy. Poza wizualnymi korzyściami trening wpływa również na poprawę wydolności płuc, prawidłową prace serca oraz kondycję organizmu. Już kilka tygodni regularnej jazdy sprawia, że mniej się męczymy i jesteśmy bardziej wytrzymali. Co istotne, zwłaszcza dla kobiet jazda na rowerze pomaga ujędrnić skórę oraz zmniejszyć cellulit. Bardzo ważne jest również poprawa mobilności stawów. 

Rower stacjonarny to doskonały sprzęt treningowy, który pozwoli poprawić zarówno wygląd, jak i zdrowie. Należy jednak pamiętać o regularnym treningu oraz prawidłowej diecie. Spełnienie tych warunków zagwarantuje szybkie efekty!